Aquest any tornarem a trepitjar terres americanes. Aquest cop però seran del nord i de la part oest. Un viatge en què intentarem equilibrar les dosis d'asfalt i natura. Lejano Oeste... ves que venim!

dimarts, 16 d’agost del 2011

Una meravella del món: el Grand Canyon

A la part oest del Grand Canyon hi ha l'Skywalk. És una passarel·la de vidre transparent que els indis hualapai gestionen. Per arribar-hi cal passar per una carretera d'aquelles d'autèntic Oeste: cases disseminades, ranxos, tancats per als cavalls, bústies a peu de carretera, camionetes atrotinades, esglésies de mil concregacions i una,... tot enmig d'un ambient sec, polsegós, assolellat, plantat de Joshua Trees... L'últim tram (d'uns 22 km) està sense asfaltar. És fàcil trobar bous pasturant per les vores dle camí. Un cop a dalt, cal deixar el cotxe en una zona d'aparcament i passar per taquilla: passejar-te per l'Skywalk i anar a visitar un ranxo i un mirador (Guano Point) pel mòdic preu de 78 USD!!! Decidim comprar el "pack".
Abans de caminar per damunt la passarel·la, un senyor indi autèntic et fa posar una mena de peücs de paper-roba i apa, en grups d'un màxim de 30 persones ens invita a caminar-hi. L'especatcle des d'una alçada de més de 1200 metres és impressionant. I la veritat és que, al començament, no t'atreveixes a caminar per la part de vidre transparent, sinó que vas per les vores, aferrada a la barana. No deixen que entris cap càmera de fotos, ni mòbil... cap electronic device ja que hi ha tres o quatre persones "de l'empresa" que et fan fotografies mentre et conviden a fer posturetes. I clar, no són pas gratis... quan surts de l'skywalk passes per una sala on te les ensenyen i quan preguntes el preu, més aviat t'esgarrifes i amb un somriure dius allò de... "ok, thank you" i gires cua! Cada foto val 30 USD!!!! Vaja, que els indis hualapai no en tenen un pèl de rucs!
Les fotos ens les vam fer nosaltres mateixes, i gratis!, mentre anàvem passejant per les vores del precipici. Vam pujar al shuttle bus (no es poden fer els trajectes en cotxes particulars) que ens va portar al Guano Point des d'on hi havia unes vistes fantàstiques del Grand Canyon. Teníem la possibilitat d'anar a visitar un ranxo, però era lluny i anàvem justes de temps així que vam fer parada i fonda al Visitor Center (punt d'inici). I vam dinar. I apa, a fer un fart de quilòmetres: havíem d'arribar al Parc Nacional del Grand Canyon abans que caigués la nit.
El paisatge anava canviant a mesura que anàvem avançant: d'un terreny marronós i amb poca vegetació vam fer cap a un indretverd, plantat de pi roig. Vam coincidir en què ens recordava al pasisatge que sortia a la sèrie de dibuixos animats Jackie i Nuca. Pots comprar un tiquet per entrar als Parcs Nacionals dels USA al preu de 80 USD. Aquest passi dóna accés a tots els parcs nacionals dels EUA que vulguis visitar durant un any.
I ja era fosc... l'entorn preciós, rodejades de bosc, de rens en llibertat. Vam fer nit al Maswik Lodge Hotel, en un apartament totalment integrat a l'entorn (color, material).
Diuen que cal veure la sortida del sol des del Grand Canyon. Ens vam posar el despertador a les 5:30 i apa, jaqueta al damunt i en direcció a l'est! L'espectacle fascinant, no cal dir. Si bé gairebé totes les sortides de sol són maques per definició, la que vam contemplar des d'aquesta meravella del món no va ser menys espectacular!
Per dins el Parc t'has de moure en autobusos que et van deixant en diversos punts d'interès i en els que pots recórrer 3 rutes diferents. Nosaltres vam optar per la ruta blava: vam començar al Mather Point i vam seguir un trail caminant fins a Village East (2 km) a la vora dels penyasegats. La Vanessah Averell va acabar abandonant-nos ja que s'esgarrifava cada vegada que ens acostàvem a un tallat de roca vertical (tot i que estéssim als que no eren gens perillosos!).
Ja en tenim de fotografies ja, però de tota manera no poden arribar a copsar la grandiositat, profunditat i immensitat del monument natural. Ens vam anar aturant pels diversos miradors, ens asseiem i contemplàvem el Canyon tot fent fotografies, ens ajèiem... I cada fotografia resultava d'un color diferent en funció dels núvols que en aquell moment hi havia damunt...
I de turistes... força, però sense aglomeracions!!!
I per procedència... xinesos (o japonesos), sens dubte!!

1. Bones a les quatre, benvolgudes noies viatgeres;

En primer lloc deixeu que us feliciti pel fantàstic blog del viatge. Certament és un plaer pels sentits el poder compartir les vostres vivències americanes. I a més fer-ho tot llegint un magnific text ... encara ho és més ... (bé, el poc que em deixa la meva connexió actual que no va massa bé i el temps que li puc dedicar, ja que jo també sóc de vacances!!).
    Ja veig que les meves súpliques van ser escoltades i al fi heu penjat diverses fotografies. Per cert, els paisatges, són espectaculars. En les fotos de grup ja es veu com s'ho esteu passant, ehhh, punyeteres ...
    Bé espero, a una nova petició que ja vaig realitzar en el seu dia (o potser més d'un dia) a la més alta de les germanes Averell, que el vostre pas per aquest hotel perdut enmig del no res, sigui, com a mínim apassionant i que vagi acompanyat d'un recull fotogràfic extens ja que, em penso que el lloc i qui el regenta ... s'ho mereixen, veritat?
    Ara us deixo que em reclamen les fitxes del dia dels infants ... no fos cas que ens rovellem massa durant l'estiu.
    Des de l'antic regne nassarita, s'acomiada,
    Albert
    PD. Imagino, germanes, que ja haureu fet les vostres pregàries per la JMJ2011 “Jornada mundial de la joventut” en commemoració de la visita del Pare Sant a Madrid, veritat ... no tot ha de ser disbauxa, llibertinatge, joc i luxúria ... je, je, je, ...

2. Noies, uns dies de desconnexió per les muntanyes del Pirineu i em torno a posar les piles amb els vostres comentaris del blog. Sense paraules G-E-N-I-A-L, digne de llegir-vos!
    Gràcies per les fotografies, són una ajuda més per imaginar-nos de més a prop per quines terres us trobeu ...i com deu apretar la calooooooooooor en plena zona àrida, seca, sense masses ombrs,oi?
    Records d'una "felpada" que us estimaaaa molttt!!!!

3. Ei, Montseh, Annah, Mariah i Vanessah!!
    Osti, tu, els indis, digues-los 'rucs'... 78 USD! Un mòdic preu, sí, sí; tot i que, és clar, certament per gaudir d'una meravella com aquesta, val la pena... Però, carai, que som catalans i couen una mica els 78 USD! I la foto, 30 USD! La foto ha de ser una autèntica obra d'art, perquè si és com aquelles de Port Aventura, que amb el temps es descoloreixen... ja em direu! Ei, que no nego que les Dalton Sisters sigueu autèntiques 'tipets', dignes d'algunes obres d'art, eh!! Però, és clar, 30 USD fa que surti l'esperit nuñista del Crackòvia... 'Les fotos ens les vam fer nosaltres mateixes, i gratis!', diu la Maria... Gratis, eh! Hahaha!
    Però em sembla que sumant els beneficis entre fotos i entrada, ara ja començo a entendre per què volien dominar aquest territori els del Séptimo de Caballería... La fiebre de l'oro, en deien, ehem, ehem...
    Tot i així jo hauria pagat de gust, per contemplar aquesta bellesa impressionant del Grand Canyon! I la sortida del sol, amb la 'rebequeta' a sobre... Una experiència única més, sens dubte!
    I ja us veig trescant per aquells espadats. No m'estranya que la Vanessah us abandonés perquè la fèieu patir, si a mi, a milers de quilòmetres, només de veure aquests penya-segats ja m'agafa 'vèrtig'...
    Bé, intrèpides Dalton Sister, a seguir endavant amb el viatge!!!
    Seguim in touch!

4. Bona nit des de Reus!!! Quina passada de viatge que esteu fent, ja ens agradaria a nosaltres estar per aquí contemplant aquesta maravella de paisatge, això del Grand Canyon és impressionant.
    Bueno xiques que us ho paseu molt rebé i seguim en contacte.
    Ah Vanessah a la tornada sopar i un contrabando.
    Petons!!!!!!!!!
    David i Núria

5. Encara que no havia escrit, segueixo el bloc. Un viatge de somni. Las Vegas i el Gran Cañon son llocs on s'ha de anar una vegada en la vida.

I encara resta moooooolt: Yosemite (soc fan de aquest parc gràcies a Ansel Adams i Galen Rowell), San Francisco (sembla una de les ciutats més maques de USA) i la playeta de Malibú (d'aquí millor no dic lo que me agrada...)

Apa, a seguir ruta!

Una abraçada

6. Bé noies. Ja veig que us ho passeu bé. Menys mal que la meva senyora té vèrtig, que sino ja veig una despesa a la targeta de 30$.
    Per a qui ja tornem a la tranquilitat, ja que s'ha acabat la fira, i no tenim que anar a dormir cada nit amb el recital de múscia màquina de les atraccions.
    Apa, a seguir la ruta.
    Una abaraçada a totes
    El màrit de la Sra Averell

7. Sergio!!! Gràcies per seguir-nos!!! Demà anem al Yosemite! Ja t'ensenyarem les fotos!!! I d'aquí a no res a San Francisco. Tenim fotos per donar i per vendre... Una abraçada!!

Marit de la Sra. Averell, "todo en orden"!

8. Magdeeeeeeeeeeee!!! A aquestes hores ja deus estar dormint, que demà marxes a fer el camino!!! Si responem tard és perquè durant el dia fem tantes coses que les estones per asseure't i escriure són poques (ja ho saps que quan es va de viatge passa això). De tota manera sóc conscient que ens vas seguint. Una abraçada i molt bon camino!!! (escampa l'Esplai "Fem amics")